לראשונה: יצירת אמנות בטבלאות אקסל נמכרת כקובץ NFT נדיר

אליהו גרין No Comments on לראשונה: יצירת אמנות בטבלאות אקסל נמכרת כקובץ NFT נדיר

חברת Datarails יצרה את אוסף אומנות ה- NFT הראשון מסוגו שנוצר ב-Excel | היצירות הבלעדיות כוללות תמונות מהמשבר באוקראינה, כולל עיבודי אקסל של הנשיא זלנסקי, כאשר כל ההכנסות מיועדות לפליטי המלחמה

קובץ ה - NFT
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראשית נסביר, שNFT, זה קיצור של Non-Fungible Token, מעין מטבע חד-פעמי. קובץ NFT זה מעין רישיון או תעודה דיגיטלית המתבססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין, שמעידה מי הבעלים של המסמך או יצירת האמנות.

מי שקונה קובץ NFT, לא נהיה הבעלים של הדבר שיוכל להחליט על שימוש בו. כל אחד יכול להחזיק אצלו צילום של הקובץ, מבלי צורך לשלם על כך למישהו. מה שמרוויח הבעלים של הקובץ זה מטבע דיגיטלי, חד-פעמי, שמכיל חתימות אותנטיות, ומבהיר כי הוא הבעלים שלו. זהו נכס דיגיטלי שמאוחסן בארנק דיגיטלי ייעודי ושמור. בעתיד, הוא יוכל למכור אותו מחדש, ביותר כסף, אם הערך שלו יעלה.

היום מתפרסם, כי חברת Datarails יצרה את אוסף אומנות ה- NFT הראשון מסוגו שנוצר ב-Excel. העבודות מתארות תמונות מהמשבר באוקראינה, כולל עיבודי אקסל של הנשיא זלנסקי. כל ההכנסות מיועדות לפליטי המלחמה, דרך עמותת Heart to Heart International. כל אחד מחמש היצירות תמכרנה תמורת אתריום אחד, שהוא שווה ערך לכ-2000 דולר.

המכירה היא יוזמה של חברת הסטארטאפ Datarails, שמפתחת ומנהלת פלטפורמה לניתוח הפיננסי למשתמשי אקסל. דאטהריילס הזמינה את האמן סייף עלי, שבעברו עבד עם תאגידי ענק כדגומת PwC ו- Porsche, להפיק חמש יצירות אמנות ייחודיות באמצעות אקסל. הקבצים הועלו ל-OpenSea, שוק ה-web3 הגדול ביותר עבור NFTs. זו פעם ראשונה שקבצי XLS, פורמט ברירת המחדל המשמש לגיליונות אלקטרוניים באקסל, זמינים באוסף NFT.

למרות שזהו פרויקט האקסל הראשון שנכנס לעולם הבלוקצ'יין, אמנים כבר עשו בעבר שימוש באקסל כצורת אמנות. טאצו הוריוצ'י, אמן מיפן יצר יצירות מופת באקסל כדי לתאר את יפן הכפרית, ואילו אמה סטיבנס, אדריכלית נוף, יצרה קווי רקיע באמצעות הגיליון האלקטרוני. אקסל משמש יותר מ-70% מצוותי הכספים ברחבי העולם ככלי הבלעדי לניתוח ותכנון פיננסי.

דידי גורפינקל, מייסד משותף ומנכ"ל Datarails : "האקסל הוא הקנבס וכן הציור המשרת את מנהלי הכספים באופן יומיומי בין אם לבניית מודלים פיננסים, או לקידום אסטרטגיות חדשניות ויצירתיות. במהלך הנוכחי לקחנו את הרעיון הזה צעד קדימה. אקסל שימש לצורך הפקת חוויה מיוחדת במינה עבור חובבי CryptoArt וגיליונות אלקטרוניים. אנחנו מקווים שהפרויקט הזה יעזור להראות את היכולות הרחבות של האקסל, תוך גיוס כספים לפליטים הנמצאים במצב מצוקה קשה עקב המשבר המתמשך באוקראינה."

דאטהריילס מפתחת פלטפורמה לניתוח ותכנון פיננסי המאפשרת אוטומציה של איחוד נתונים ויצירת דו"חות פיננסים. בכך היא מעניקה את היכולת למחלקות כספים להמשיך להשתמש באותם גיליונות ומודלים פיננסים אליהם הם רגילים באקסל, וזאת בשילוב עם היתרון של מסד נתונים מרכזי מבוסס ענן המאפשר לאחד בזמן אמת בין נתונים פיננסים ותפעוליים מכל מחלקות החברה. האוטומציה של אותם תהליכים ידניים צורכי זמן מאפשרת למחלקות הכספים להשקיע יותר מזמנם בניתוח נתונים, ופחות זמן בהליך האיסוף הקדחתני.

 



0 תגובות